2018 Mozarts requiem

Requiem, Singt ein neues Lied dem Herrn (solist Ingrid Oftung), Ave Verum Corpus, Laudate Dominum/salme 117 av Wolfgang Amadeus Mozart. The Lord bless you and keep you av John Rutter

Fremført i Moss Kirke 22 april 2018 i samarbeid med Jeløy kirkes Ungdomskor og Vokalensamble med Ensamble Allegria med blåsare og medlemmer fra KORK. Solister Ingrid Oftung (sopran),  Lydia Bryngelsson (Mezzosopran), Knut Kristian Mohn (tenor) og Eirik Roland Egeberg-Jensen (bass). Dirigent Trond Egil Oftung

2017 Hannes Julestjerner

4 desember i Moss kirke deltok koret i Julekonserten  «Hannes julestjerner».

Solister:  Hanne Krogh og Tata Vega, tenor Thomas Ruud, kapellmester Stein Austrud, multimusiker Terjei Nysted og trumpetist og flygelhornist Stig Espen Hundsnes.

Koret deltok i flere av konsertens sanger og fremførte et nummer alene.

Trond Egil Oftung

2017 En Aften med Maria Arredondo og Torstein Sødal

25 oktober i Jeløy kirke sang vi sammen med Maria Arredondo og Torstein Sødal. Det var et variert repertoar med bl.a innslag fra Sound of music, gospel, viser, men også  noen sanger med religiøst innhold. Moss korforening deltok i flere av konsertens sanger og fremførte to  nummer alene.

Trond Egil Oftung dirigerte koret.

2017 Brahms Ein Deutsches requiem

Fremført i Moss kirke 2 april 2017 i samarbeid Follo Kammerkor og KORiOSLO/dirigent Tom Wiklund

med 38 musikere fra Den norske Opera og Oslo filharmonien.

Konsertmester André Orvik.
Solister: Caroline Wettergreen, sopran og Halvor F. Melien, Baryton

Dirigent: Trond Egil Oftung

2016 Hanne og 2 tenorer

4 desember i Moss kirke deltok koret i Julekonserten  «Hanne og to tenorer».

Solister Hanne Krogh, tenorer Thomas Ruud og Jan Erik Fillan, kapellmester Stein Austrud, multimusiker Terjei Nysted og trumpetist og flygelhornist Stig Espen Hundsnes.

Koret deltok i flere av konsertens sanger og fremførte et nummer alene.

Trond Egil Oftung

2016 Bach - Christ lag in Todesbanden

10 april i Jeløy kirke fremførte vi i samarbeid med Jeløy Kirkes Ungdomskor, Jeløy Kirkens Barnekor og Vokalensemble Bachs Christ lag in Todesbanden.

4 solister

Kammerorkester.

Dirigent var Trond Egil Oftung

2011 Verdis requiem

'Moss Korforening  framførte ”Requiem” av Guiseppe Verdi 27. mars 2011. Dette var et både dramatisk, vakkert og harmonisk verk som stilte høye krav til kor, solister og orkester. Framføringen i Jeløy kirke var den største satsingen i korets 90 år lange historie. Profesjonelle solister (Birgitte Christensen, S, Ingebjørg Kosmo, M, Marius Roth Christensen, T, Magne Fremmerlid, B) og orkester (50 musikere, flest fra DNO og noen freelancere, konsertmester Daniel Dalnoki) i toppklasse deltok. Koret bestod av hele 100 sangere fra Moss Korforening, Sofiemyr Kirkekor og Jeløy kirkes Ungdomskor. Dirigenter for korene var Trond Egil Oftung og Bernt Nordset. Trond Egil Oftung dirigerte konserten i Jeløy kirke.

2010 Faures requiem

"Himmelsk klang fra 3 kor" Gabriel Faures Requiem og diverse korverk av Rutter, Mozart, Rehinberger og Løvland.
Konserten ble avholdt i Moss Kirke 14. mars, og var et samarbeid mellom Jeløy kirkes Ungdomskor, Jeløy kirkes Barnekor og Jeløykameratene. Solist var Johannes Weisser. Medvirkende var også musikere fra Den norske operas orkester

2010 Ellingtons Sacred Concert

"Sacred Concert" av Duke Ellington.
Lørdag 23.10 og søndag 24.10 i henholdsvis Mortensrud kirke og Jeløy kirke. Dette var en jazzkonsert  med musikere fra Bajazz Big Band. Vi framførte sammen med Parenti Vocalis og Vigdis Oftung var dirigent under begge konsertene.

2009 Mendelssohns Elias

«Oratoriet Elias» av Felix Mendelssohn

Fremført i Rosenhold Campus 8. mars og Moss Kirke 15. mars. Dette var et vellykket samarbeidsprosjekt med Sofiemyr Kirkekor. Medvirkende solister var Birgitte Christensen, Ingebjørg Korsmo, Helge Rønning og Magne Fremmerlid som Elias. Øvrige solister var Elise Gillebo, Jorunn Lovise Husan, Marius Berg og Eirik Krokfjord. Dirigenter var Bernt Nordset og Trond Egil Oftung. Orkesteret bestod av strykere fra Den Norske Opera, blåsere fra Den Kongelige Norske Marines Musikkorps og Torbjørn Ottersen på slagverk fra Oslo Filharmoniske Orkester.

2008 Händels Messias

Messiah av Georg Friedrich Händel.
Fremført i Moss kirke 6.april 2008 i samarbeid med Jeløy kirkes Ungdomskor med Barokkanerne og solistene Birgitte Christensen (sopran),  Gro Bente Kjellevold (alt), Fredrik Akselberg (tenor) og Johannes Weisser (bass).

2007 Rutters requiem

Requiem av John Rutter / Cantique de Jean Racine av Gabriel Fauré.
Fremført i Moss kirke 18. april 2007 i samarbeid med Jeløy kirkes Barne- og Ungdomskor. Medvirkende var solistene Trine Wilsberg Lund (sopran), Eileen Siegel (fiolin) og Sunniva Rødland Wtrre (harpe) samt strykere fra og blåsere fra Marinemusikken i Horten.

2007 Prøysen og Vreeswijk

Polaren Pär møter Jørgen Hattemaker. Viser av Alf Prøysen og Cornelis Vreeswijk.
Fremført på Parkteateret 16. september 2007, med Håkon Paulsberg med musikerne Terje Norum (piano), Ingar Guttormsen (bass) og Odd Erik Hansen (gitar).

2006 Mozarts Requiem

Requiem og Ave Verum Corpus av Wolfgang Amadeus Mozart.
Fremført i Moss Kirke 26. mars 2006 i samarbeid med Jeløykameratene og Jeløy kirkes Barne- og Ungdomskor med Barokkanerne og solistene Åshild Skiri Refsdal (sopran),  Trine Øien (alt) og Magnus Staveland (tenor​)

2005 Rossinis Stabat Mater

Salme 42 Wie der Hirsch schreit av Felix Mendelssohn og Stabat Mater av Gioacchino Rossini.
Åpningskonsert Moss Musikkfestuke i Moss kirke 6. mars 2005 med profesjonelt orkester fra Musikkonservatoriet i Szeged, Ungarn, forsterket med norske musikere og solistene Birgitte Christensen (solist), Trine Øien (alt), Helge Rønning (tenor) og Paul Åge Johannessen (bass).

Please reload